ZPMI DevLog #008 – Ciężka praca. Koncepcyjna :)

DevLog #008

Dzień dobry!

Poprzedni DevLog tekstowy całkiem ładnie się rozszedł, więc kontynuujmy (chociaż mi się chwilami tęskni do kamery :D)

Raport „po”:

„Research” 🙂

Głównym tematem tygodnia był szeroko pojęty research.

01158_gry.png

Pograłem trochę w Monkey Island II, Indiana Jones and The Last Crusade i Gibbous – A Cthulhu Adventure.

Poczytałem kolejny raz bloga Rona Gilberta, poszukałem w necie i książkach materiałów o rodzajach łamigłówek w grach przygodowych.

Nazbierało się tego tyle że ulepię z tego jakiś post.

Czytam „Projektowanie gier” Ernesta Adamsa.

Poczytałem sporo recenzji aktualnych przygodówek – żeby wyłapać główne zarzuty i błędów nie powtarzać.

Oswajanie Godota

Poświęciłem dwa wieczory na zapoznanie z Godotem. Zrobiłem kawałek OMDB:

01158_Godot_OMDB.gif

Zmodyfikowałem Escorię tak, żeby działała na Godocie 3.2 i ulepiłem trzy działające ekrany Anatola:

01158_Godot_Saga_I.gif

Saga I: Pan Anatol i Mamuty

Mamy szkic Anatola – głównego bohatera naszej przygodówki.

01158_Anatol.png

Mamy „mapę gry” – strukturę lokacji. Mamy spis wszystkich postaci.

Dobrze mi się takie rzeczy robi w draw.io. Tam też zrobię graf zależności, ale o tym innym razem.

01158_drawio.png

Zręby fabuły i zagadki mi się powoli układają w głowie i w pliku z notatkami.

Sociale, marketing i sprzedaż

Odkurzyłem (jak widać) „Zapiski na odwrocie” – tu będzie DevLog, będą tutoriale i różne teksty. Jeżeli będą filmiki to będą tu linki i tu będą rozpisane na tekst i GIFy.

Napisałem tutorial o animacji postaci 2D pod Unity, który zebrał sporo odwiedzin i miłych słów – więc wypada kontynuować 🙂

Na Twitterze i Instagramie byłem praktycznie martwy – nie może tak być.

Sprzedały się jeszcze dwa Mikołaje i jeden LR VIN Decoder. Bida ale powolutku, tydzień za tygodniem cośtam pyka – potrzebne mi jeszcze „na szybko” ze dwie proste „niesezonowe” gierki.

I jakaś apka.

Raport „przed”:

Dalej research i nauka.

Jest jeszcze parę gierek do ogrania 🙂 Muszę sobie Thimbleweed Park ograć – kiedyśtam zacząłem ale mam nieskończone nawet raz. Wstyd panie game designer.

Czytać dalej książki i uczyć się budowania zagadek i Puzzle Dependency Charta.

Godot

  1. Zrobić w Pszczółce kilka plansz testowych i proste menu – żeby móc zadecydować czy Pszczółka będzie na Unity czy na Godocie.
  2. Zrobić prototyp gierki w stylu „Boulder Dash / Sokoban / Bomber man” – żeby potestować kilka pomsłów – może z tego będzie kolejna „poboczna” gierka po Pszczółce.
  3. W wolnej chwili rozkminiać dalej Escorię – Anatola na tym raczej nie zrobię bo jest strasznie surowa, a ja strasznie cienki z Godota ale to może być droga na przyszłość.

Anatol

Zrobić testowo kilka różnych zagadek – tak żeby ogarnąć dialogi i zagadki środowiskowe pod Adventure Creatorem.

LR VIN

Skonfigurować Fluttera na Linuksie, ściągnąć repo VIN dekodera i trochę go odkurzyć, bo leży od listopada.

Sociale

Coś więcej się udzielać, może zaczynać już powoli #adventuregamefirday na Twitterze.

Zrobić tutorial i opublikować jakiegoś posta przed kolejnym DevLogiem.

Pa. Do przeczytania za tydzień.