ZPMI DevLog #008 – Ciężka praca. Koncepcyjna :)
DevLog #008
Dzień dobry!
Poprzedni DevLog tekstowy całkiem ładnie się rozszedł, więc kontynuujmy (chociaż mi się chwilami tęskni do kamery :D)
Raport „po”:
„Research” 🙂
Głównym tematem tygodnia był szeroko pojęty research.
Pograłem trochę w Monkey Island II, Indiana Jones and The Last Crusade i Gibbous – A Cthulhu Adventure.
Poczytałem kolejny raz bloga Rona Gilberta, poszukałem w necie i książkach materiałów o rodzajach łamigłówek w grach przygodowych.
Nazbierało się tego tyle że ulepię z tego jakiś post.
Czytam „Projektowanie gier” Ernesta Adamsa.
Poczytałem sporo recenzji aktualnych przygodówek – żeby wyłapać główne zarzuty i błędów nie powtarzać.
Oswajanie Godota
Poświęciłem dwa wieczory na zapoznanie z Godotem. Zrobiłem kawałek OMDB:
Zmodyfikowałem Escorię tak, żeby działała na Godocie 3.2 i ulepiłem trzy działające ekrany Anatola:
Saga I: Pan Anatol i Mamuty
Mamy szkic Anatola – głównego bohatera naszej przygodówki.
Mamy „mapę gry” – strukturę lokacji. Mamy spis wszystkich postaci.
Dobrze mi się takie rzeczy robi w draw.io. Tam też zrobię graf zależności, ale o tym innym razem.
Zręby fabuły i zagadki mi się powoli układają w głowie i w pliku z notatkami.
Sociale, marketing i sprzedaż
Odkurzyłem (jak widać) „Zapiski na odwrocie” – tu będzie DevLog, będą tutoriale i różne teksty. Jeżeli będą filmiki to będą tu linki i tu będą rozpisane na tekst i GIFy.
Napisałem tutorial o animacji postaci 2D pod Unity, który zebrał sporo odwiedzin i miłych słów – więc wypada kontynuować 🙂
Na Twitterze i Instagramie byłem praktycznie martwy – nie może tak być.
Sprzedały się jeszcze dwa Mikołaje i jeden LR VIN Decoder. Bida ale powolutku, tydzień za tygodniem cośtam pyka – potrzebne mi jeszcze „na szybko” ze dwie proste „niesezonowe” gierki.
I jakaś apka.
Raport „przed”:
Dalej research i nauka.
Jest jeszcze parę gierek do ogrania 🙂 Muszę sobie Thimbleweed Park ograć – kiedyśtam zacząłem ale mam nieskończone nawet raz. Wstyd panie game designer.
Czytać dalej książki i uczyć się budowania zagadek i Puzzle Dependency Charta.
Godot
- Zrobić w Pszczółce kilka plansz testowych i proste menu – żeby móc zadecydować czy Pszczółka będzie na Unity czy na Godocie.
- Zrobić prototyp gierki w stylu „Boulder Dash / Sokoban / Bomber man” – żeby potestować kilka pomsłów – może z tego będzie kolejna „poboczna” gierka po Pszczółce.
- W wolnej chwili rozkminiać dalej Escorię – Anatola na tym raczej nie zrobię bo jest strasznie surowa, a ja strasznie cienki z Godota ale to może być droga na przyszłość.
Anatol
Zrobić testowo kilka różnych zagadek – tak żeby ogarnąć dialogi i zagadki środowiskowe pod Adventure Creatorem.
LR VIN
Skonfigurować Fluttera na Linuksie, ściągnąć repo VIN dekodera i trochę go odkurzyć, bo leży od listopada.
Sociale
Coś więcej się udzielać, może zaczynać już powoli #adventuregamefirday na Twitterze.
Zrobić tutorial i opublikować jakiegoś posta przed kolejnym DevLogiem.
Pa. Do przeczytania za tydzień.
Najnowsze komentarze