Testowanie WP8 na OSX
Jak zrobić swoje bez siedzenia po nocach u sąsiada w piwnicy.
Od jakiegoś czasu Unity pozwala budować aplikacje na Windows Phone 8. Niestety do tego potrzeba Windows 8. WP8 jest spoko i jeżeli Microsoft tego nie spieprzy to widzę w nim potencjał w segmencie „telefony dla luzerstwa”, więc trzeba się z tym bykiem zmierzyć. Oczywiście nikt przy zdrowych zmysłach z własnej woli nie opuści OSX na kilka godzin – trzeba coś pomotać żeby to wszystko biegało na najlepszym z systemów 😛
Instalujemy Parallelsa, na nim Windows 8. Na Windowsie instalujemy Unity i Windows 8 Phone SDK.
Wszystko bezboleśnie. Wrzucamy projekt na Unity, budujemy, odpalamy SDK, budujemy na emulator. No i kiszka:
bla, bla, bla Windows Phone Emulator wasn’t able to create the virtual machine.
Ale sprawa jest prosta. Odpalamy konfigurację maszyny wirtualnej Windows 8 pod Parallelsem. W zakładce 'Ogólne’ wstawiamy 1 procesor i 2GB RAM:
W zakładce 'Optymalizacja’ klikamy na 'włącz zagnieżdżoną wirtualizację’:
i odpalamy Windows 8.
No i u mnie poszło z kopa – o tak:
Zakupy nie działają, reklam nie ma – z tym będę walczył dopiero ale aplikacja działa i daje się potestować. Malina.
W razie gdyby u kogoś nie zadziałało tak z kopa to jeszcze trzeba:
- Odpalić Hyper-V Manager pod Windows 8
- Wybrać z 'Virtual Machines’ nasz emulatorek – coś w stylu: 'Emulator WVGA 512MB’ jest domyślnie.
- W ustawieniach tej maszyny wirtualnej zmniejszyć liczbę procesorów z 2 na 1.
- I już.